Sunday, October 23, 2011

kita Islam,mana bukti?

ayuh selamatkan aqidah umat...!!!!


innahumin sulaimaan wainnahu bismilahiirahmanirrahim...

Alhamdulillah...baru sahaja pulang dari HIMPUN..terus pulang ke IPOH...biar sendi serta tulang belulang penat..namun tak kan pudar semangat jihad dalam diri..Insyallah...banyak perkara yang dapat d kutip sepanjang HIMPUN..selari dengan diri yang maseh banyak karat jahil...

pulang dengan sejuta harapan agar suara2 kami d HIMPUN akan d beri perhatian oleh pihak yang berkenaan...bila lagi lah masing2 nak bukak mata bahwa aqidah umat sedang tenat dan perlukan mekanisma tuk merawat segala jenis karat yang menyakitkan dan membantutkan pertumbuhan agama d bumi sendiri...

kita teruja bila bercakap pasal negara Islam..pasal HUDUD...pasal politik...pasal parti sana sini..pasal benda yang besar2 kitalah juara ketika d bawak berbicara...

namun kita buat2 tak tahu bila perkara asas maseh lagi jauh nak meresap dalam diri...kita terkedu bila sekecil2 perkara macam solat lima waktu secara berjemaah pun kita tak mampu (lebey2 lagi solat jumaat..banyak y ponteng..)..kita tak kesah pun bila solat d awal waktu pun kita tak mampu..kita tak kesah pun bila kita maseh cegah mungkar dengan hati yakni selemah2 iman..dan lagi teruk lagi bila kita tak kesah pun nak bersatu walau berkongsi aqidah yang satu...
ALLAH~ memang sah kami umat akhir zaman yang Nabi dok kabarkan beribu tahun dulu...

mata yang selama ni terbukak kini terbeliak lagi luas bila hadir ke HIMPUN semalam...ternyata maseh banyak lagi kerja dakwah yang harus d lakukan tuk kuatkan kembali pegangan aqidah umat Islam..dan juga aqidah sendiri..(tu yang paling utama)

sudah terlalu lama pemuda pemudi Islam hanyut dengan tipuan dunia yang sementara ni...tanpa hiraukan sedikit pun nasib d akhirat kelak satu hari nanti..

berapa ramai daripada kita yang bermuhasabah diri hanya tuk 1-2 minit yang pertama..dan baki 23 jam 56 minit yang seterusnya kembali hanyut dengan dunia dan nafsu yang d biarkan terus membelenggu...itulah kita...umat Islam..yang kononnya Islam..namun bila d tanya pasal agama sendiri masing2 menguis kaki d tanah sambil tertunduk malu tanda tak cukup ilmu...

namun bila d tanya pasal gosip melodi terbaru..d tanya mengenai lagu k-pop yang terbaru..d tanya mengenai movie terbaru d wayang...d tanya mengenai lagu baru d radio...kitalah juara! pemuda pemudi Islam inilah JUARA!!!

syabas sahabat semua...berjaya jadi pemuda pemudi Islam yang kian layu dan terus layu...tanpa sedar umat Islam kian d tindas,makin d tindas dan terus d tindas...katanya...

"itu terjadi d negara orang...bukan negara aku.."
"itu kat negeri orang..bukan negeri aku.."
"alaa..benda tu dekat daerah orang..bukan daerah aku.."
"rileksla..benda tu jadi kat keluarga orang..bukan keluarga aku.."


sampailah berlaku kat batang hidung sendiri...barulah stat nak tuding jari kat orang sekeliling...

"ini sume salah ustaz..saya hantar die supaya ustaz boleh tengok2 kan anak saya.."
"inilah yang jadi bila media tunjukkan benda2 tak senonoh pada umum..anak saya dah terpengaruh.."

dan banyak lagi laungan dan pekikan bila perkara yang tak d ingini terjadi pada diri sendiri...ALLAH~

mulia manusia kerana Islam..bila Islam tu d cabut..maka hilanglah mulia..datanglah hina...

aqidah umat yang sangat tenat...d tambah lagi dengan ketandusan pemuda pemudi Islam yang berani memegang panji Islam..yang sedia menjadi benteng agama d saat agama d fitnah dan hina d bumi sendiri..malah d seluruh dunia...

sedih bila diri sendiri juga seringkali lalai dengan amanah dan tanggungjawab yang d berikan ALLAH...

bertambah sedih bila pemuda pemudi Islam terus lalai dengan hiburan dan permainan dunia..sedangkan keringat kita semua sangat d tagih tuk tegakkan Islam d bumi ALLAH ni...

  • yang kaki wayang terus hanyut dengan segala update cerita terbaru yang ada...tak kesahlah walau terlambat waktu solat sekalipun..asalkan tak miss movie yang d minati..padahal akhirat nanti perkara pertama yang d tanya adalah solat..gagal solat..maka gagal lah seluruhnya...
  • yang kaki download lagu terus hanyut dengan lagu2 omputih terbaru..tak habis dengan tu..dok share link lagho kat fesbuk..tanpa sedar..dosa lagho orang lain akn bertambah d bahu sendiri sebab kitalah iniator duk share benda2 lagho..
  • yang kaki karok terus dengan microphonenye...pas satu lagu..satu lagu lagi habes..tanpa kesah mungkin azan sedang berkumandang..tanpa kesah duit d biarkan habis sebab gian nak nyanyi...stress katenye..maka selamat laha anda nanti stress d depan ALLAH nanti..
  • yang kaki TV sebok dok habeskan mase depan tv..setiap episod akan d update..bila jalan cerita kurang d senangi..mulalah tak puas hati itu dan ini...kenapa watak hero tak hensem..kenapa heroin cantik sangat...tak sedar watak dan peranan diri sendiri pun maseh belum d laksanakan dengan baik...

dan inilah wajah kita..wajah pemuda pemudi Islam yang terus hanyut dengan nikmat dunia...tanpa rasa takut azab d akhirat...ALLAH...

"Kehidupan dunia adalah tiada, melainkan satu permainan, dan satu hiburan; sungguh, tempat kediaman akhir adalah lebih baik bagi orang-orang yang bertakwa. Apa, tidakkah kamu faham?" (alAn'am:32)

tu belum lagi aku masukkan tentang kaki kaki cinta d luar sana...yang sibuk melayan cinta nafsu yang takde hala tuju..
bila pemuda pemudi Islam hanyut dengan mainan cinta...jiwa kacau..emosi memanjang..masalah cinta monyet..cinta remaja yang tak berpenghujung...ALLAH~

lemahnya jiwa manusia bila d uji dengan cinta..lemahnya para pemuda Islam bila d hadirkan dengan ujian wanita...dan lemahnya pemudi Islam bila d uji dengan mainan cinta si jejaka...
maka masing2 terkulai layu dengan ucapan 'i love you' ' you love me'...

ALLAH ALLAH ALLAH...nikmat hidup yang ALLAH kurniakan satu pun kita tak pandang..satu pun tak terasa mahu bersyukur...satu pun kita tak hirau...satu pun kita tak rasa malu tuk menerima..

yang kita hiraukan adalah pujukan nafsu yang kian membuak setiap hari...nak itu dan ini...buat itu dan ini..tanpa kesah syariat dari ALLAH..halal dan haram d biarkan bercampur..dengan alasan 'semua orang pun buat..'

bangkitlah semua pemuda pemudi Islam...kerahkan keringat tuk agama yang kita semua cinta.. bila lagi nak berbakti tuk agama ALLAH ni...tak cukup dengan hanya lafaz syahdah tapi dalam dada kita hampeh..tak cukup setakat solat lima waktu tapi penuh tak khusyuk...tak cukup dengan puasa tapi mengumpat maseh ada..

apalah ada pada penat lelah kita kalau nak d bandingkan dengan penat lelah Nabi dan para sahabat tuk sebarkan Islam dan tegakkan Islam...jangan jadi umat yang kufur dan tak reti bersyukur dengan nikmat Islam yang kita dapat dengan percuma ni...

penat dah kumpul dosa...sampai masa tuk tadah pahala..sampai masa tuk cari berkat dan redha ALLAH..muge surga ALLAH tu bukan sekadar angan2..
bertukar haluan dari neraka ke laluan surga..kerna matlamat kita adalah redha ALLAH demi ke surgaNya..

belajar jadi hamba yang reti bersyukur..bukan hamba yang kufur..

notakaki:umat Islam maseh lemah..harus bekerja dengan lebih lagi..demi agama ALLAH..demi risalah Nabi..buktikan bahwa kita ini Islam...ALLAHUAKBAR~


cukup ALLAH bagiku~

2 comments:

umat Muhammad said...

amin, semoga kita ini istiqomah di jalan juang.

khaleeftunggal said...

insyallah..muge ALLAH mudahkan urusan sepanjang perjalanan..

Followers

Total Pageviews

Islamic Calendar