Tuesday, August 4, 2009

aku versatile?


(aku kah?)

wuhuu...
ari ni cam tersangat lah seronok sbb klas sampai kol11.30 je pn..
pastu berkire2 lah mahu balik terus ke umah..
tapi niat suci lg murni patik cam terbantut la plak..

tup2,kol3 gak barulah balik ke umah terchenta..
perot maseh lg kosong waktu itu...
terpakselah mkn megi tomyam yg ku simpan d waktu darurat..

nape aku leh balik sbebegitu lewat??
ow yeah, sbb berbincang dgn sorg akhwat tentang masalh jemaah yg menimpa diri ini..
woohaa...
mslh yg menjerumuskan aku ke dalam ketidak ketenteraman...

mcm yg aku sangkekan masalh jemaah bile masuk Uni ni mmg cam kronik..
sume pn dgn fahaman dan ketaksuban dgn jemaah sendiri...
aku pn tak terlepas dgn aku pnye jemaah tersendiri..
tp aku tidaklah sebegitu taksub dgn jemaah..
cukuplah jemaah Islam...

masuk je kt Uni ni...
mmc2 ada..aku stick dgn gagasan dan dokongan aku yg lama..
mujur ada akhwat yg mengfollow up gue..
wlwpun adakala aku akan berasa sedikit terbeban..
astaghfirullah...~
lemah tol iman ni..

mcm2 nasehat akhwat A nasehat kt aku...
slelaunya budak2 baru mcm aku dlm proses mncari medium yg sah utk berjuang..
bergantung pade keselesaan diri juge..
jazakillah pade akhwat A kerana byk bg nasehat..

wlwpun beliau berasal dari jemaah yg len...
tp beliau sgt bek amat sekali..
pe yg menyebabkan aku ragu2 dgn jemaah sedia ade??
ow,bukan ragu2..cuma berasa seperti....
ntahle...

d sebabkan aku yg maseh amatur n belum mncapai tahap 'amilin..
byk yg aku tak tau psal jemaah aku sndiri..(bersalah kah aku?)
selagi belum ada proses baiah(sumpah setia)
aku rase aku berhak tuk sertai mane2 aktivit luar..
atas dasar utk aku mncari dan mngkaji medium terbaik dan sesuai dgn diri gue..

agak lame berborak dgn akhwat A sampai da ptg..
mujur beliau tlg hantar sampai umah..
klao x,kena la jln kaki..

k..fullstop..
bukan itu yg aku nk cte..
bukan mslh jemaah..
balik kepada tajuk entri yg asal..
aku ni versatilkah??
hahaha..
sah2 masuk bakul angkat sndiri..
(bukn tujuan riak)

kisah 1
S: eh,aku tersalah kunci ke?
N: nape ni beb?
S: kunci aku ni xleh nk bukak pintu bilik ni la..nk wat cmne ni?
N: loh,yeke? meh cni aku try..
.(sambil dgn macho n ensem amek kunci tu)
1..
2..
3..

N: jeng3..tgk aku da bole bukak da!
(dgn muke bngge)
S: ow yeah..maseh2..

kisah 2

M: bro tlg aku jap..
N: nk tlg ape?
(sambil betulkan kain batek)
M: asal laptop ni xleh nk connect intenet?
N: la, yeke..nape leh cmtu..
M: tlg la aku we..
(separuh merayu..har3)
N: ok2..aku try..ko tepi le sket..
(sambil mengerutkan kening)
1...
2...
3...

N: yeah, kan da boleh ni..kojo senang je bai..
M: yeah3..maseh bro..ko mmg it man la..

kisah 3

M: bro tlg aku ni..
(watak yg same dgn cite d atas)
N: nape plak ni?
M:paip ni tercabut la..aku tak tau nk wt cmne..
N: ko ni..ganas tol sampai tercabut
..(sambil melihat air terpancut2 kua dari sumbernya..)
1..
2..
3..

N: nah,dah siap da pun..len kali jgn bukak ganas2..slow2 suda..
M: wokey3 maseh bro!

kisah 4

S: sape nk tlg aku construct bnde ni?
N: nak wt almari ko ke?
S: yela..ko kene tlg aku..
1..
2..
3..

N: yeah,da siap da almari ko..hehehe
(sambil bergambr dpn almari yg siap d pasang)


har3..aku sungguh perasan..mujur ade sedikit kelebihan..leh bantu hosmatz yg dlm kesusahan..
cm wonderpetz la plak..

yeah! aku versatil..!



cukup ALLAH bagiku~

3 comments:

nn said...

hehe
'bosan'la mu nih..
versatil yer..hrmm~

lg 1,
byk nye post baru..x busy ke??

khaleeftunggal said...

har3..
bz la gak..semestinye beb..
tp kalo da mls nk blaja tu..
laptop la tmpt curahan kaseh sayng aku..
ko update le blog ko..

nn said...

wa3..
mmg hajat d hati, mau jua ku curahkn ksh syg kt blog..
tp laptop skang x single n available laa..
de kwn pnjm..sian sme dye..
emergncy kes..hehe
mmg de je bnde mau isi..
tggu lptp free, br ley

lg se en,
x ley nk update slalu..
coz wifi sgt la 'kuat' kt kudza tuh..
nk kne bwk lptop kt kota..
maleh mau bwk slalu..hee~

Followers

Total Pageviews

Islamic Calendar