Tuesday, August 11, 2009

secarik perit~


(jambatan roboh)

kisah 1 (4 tahun sebelum)

saat mula berjumpa dulu...
rasa macam dah sebulu...
padahal itulah kali pertama bertemu...
jumpa banyak kali pun tak jemu...
itulah penangan dari dirimu...
aku adik dan engkaulah 'kakak'ku..
ingatkan boleh jadi rakan sekutu...
tapi semua tu khayalan diriku...
berpisah jua dek kerana waktu..

(sebulan yang lepas)

namun takdir buatkan kita bertemu...
kat mana lagi kalau bukan kat 'U'...
setelah bertahun tak diseru...
rasa gugup tak menentu...
padahal cuba berlagak 'cool'...
tapi hero pun kadang2 naik kematu...
ingatkan boleh disambung hubungan yang dulu...
namun takdir Tuhan adalah penentu...
akhirnya aku sabar menunggu...
moga ada jodoh untuk diriku...

kisah 2 (3 tahun sebelum)

sekarang aku dah berubah...
cuba untuk jadi lebih gagah...
agar tak senang rebah...
tak susahkan orang untuk memapah...
segala keringat aku kerah...

tup2..dia datang menjengah...
lama-lama aku pun rebah...
tanpa ada yang menyanggah...
aku tetap lemah...
pada Tuhan aku berserah...
'hapus aku'(nitrus) sebagai terakhir kalimah...

memang aku yang salah...
tinggalkan dia tanpa berkata sepatah...
aku teman yang mentah...
tak mahir bermain rencah...
dia kutinggal tanpa rasa bersalah...
dan mula beralih arah...
pada si dia yang ku rasa bertuah...
tapi si dia juga hilang ke mana ntah...
alih2 tujukan pada aku lagu 'resah'(nidji)

cuba akur dengan segala mehnah...
moga lebih tenang hadapi masalah...
agar tak tersungkur ke dalam lembah...
syukur semuanya cepat kebah...
sah, aku manusia lemah...
tapi aku terus melangkah...
terus tanpa berpatah...

kisah 3 (1tahun sebelum)

insan baru muncul di sisi...
rasa lebih matang kali ni...
tak mahu pisang berbuah dua kali...
cukup pengalaman selama ini...
tapi takdir Tuhan aneh sekali...
di beri ujian yang sama lagi...
fed up dan juga tensi...

cuba ambik dari sudut positif...
mulut manis boleh padamkan api...
mungkin itu kelebihan diri...
tapi selalu disalah erti...
kerana sikap empunya diri...
yang selalu cuba memikat hati...
nasib baik aku dah lali...
cuba juga untuk larikan diri...
tapi dia pandai membelai nurani...
uh,tergoda lagi...

'cinta antara kita' pengganti diri...
buat aku mula meragui...
'siapa dia ni?'...
mujur IQ makin tinggi...
pandai menilai permata dan besi...
aku lebih pandai jaga diri...
kan aku kata pisang tak kan berbuah dua kali...
tak kan biar diri ini terjebak lagi...
aku hadiah kan dia 'azab Ilahi' (irsyadee)
walau tak ramai tahu sikap azali...
cukup aku saje yang mengetahui...
tak kan nak bukak pekung di dada empunya diri?...

harap si dia tak kan ulangi lagi...
kesalahan besar yang menimpa diri...
kalau tak nak hidup di laknati...
cepat2 cermin diri...
sumpah aku benci...!!!
berpura baik tapi keji...
walau tak baik menghukum tapi membimbing...
tapi kesalahan lama kenapa di ulangi??
dan di ajak aku sekali??
oh Tuhan, aku golongan yang menzalimi diri sendiri...
moga tak jumpa dengan dia lagi...
sumpah aku rasa geli...
namun ku doa dalam hati...
moga dia akan menginsafi...

kisah 4 (sekarang)

mujur di beri peluang kedua...
untuk aku terus hidup tanpa duka dan sengsara...
harap tak kan bertemu dengan insan yang sama...
aku gembira dengan seadanya...
insyallah, si dia akan ketemu jua...
janji Tuhan untuk aku dan dirinya...

~khaleeftunggal~


cukup ALLAH bagiku~

1 comment:

nobee@najwa said...

har3 khaleef..
ko mmg ske merepek..
tp aku phm beb..
dah lme ko xpost en..pnatlah asik aku je yg post..

Followers

Total Pageviews

Islamic Calendar