Saturday, August 8, 2009

i'm home!




ehmmm..alhamdulillah..jabbar root!!
(penah dngar iklan ni?)

sampai jugak kt uma yg terchenta ni..
perjalanan yg agak penat ipoh-kl..
idop ku bermula ari ni seawal 4pagi..(huuuu)
xcited nk balek kot..hehhehe..
kronologi perjalanan idop ari ni pun cmbesh je..

sebelum nek bus

ok,bas gue kol930 kat medan gopeng..
so dgn setienye aku mnunggu bas d situ bersame2 dgn hosmatz..(k.didie)
actually dis is my very 1st tym travel nek bus tuk pulang ke umah..
owh tlg jgn gelakkn sy..
coz before dis i travel gune ktm je..
doesnt mean i never travel by bus..
its juz dis is my 1st tym balik uma nek bus..(plusliner)
ok..mule2 k.didie da nek bus lg as die punye bus kol9..

so,tinggalah aku terkapai2 kt situ..
tp aku wat cool..setie juge menanti bus..hinggelah..jeng3..
dtg sorg auntie cine dok sebelah aku mggantikan tmpt yg telah k.didie biarkan kosong..
ikuti perbualan kami ye..

A(bukan nama sebenar) : u mau pigi mana?
N(nama aku lah) : sy mau g kl...(sambil tersenyum manes)
A: sy pun mau pigi sana..
N:ooo..yeke??mau pigi buat ape??
A:mau pigi jumpa sama anak sy..
N:ooo...anak auntie keje sne ye??
A:ya2..anak keje kat kl,u?
N:sy mau balik kampung..skola cuti maa..
A:oo..u skola cni ka?
N:yup2..(sambil mengangguk kan kepala)

........dan perbualan pun berlanjutan tuk 15minit seterusnya..
dan nyata sekali auntie tu sgt la bek..
byk maklumat yg kami kongsi bersama..perkongsian ilmiah le katekan..
at least trimas kt auntie sbb sudi berbual dgn gue..
auntie sgt sporting n klaka juge..
wlwpun sy de juge xphm pe yg auntie cube sampaikan..

dlm bus

sibuk mncari sit aku yg tertera 4C..
agak neves juge kalo dudok sblah laki2...(neves kah)
mujur dok sblah akk yg sudah berkahwin yg bkerje d ipoh pd waktu shift mlm..
ahahaha..sempat aku berborak dgn kakak tu sblum beliau melelapkan mate d sepanjang perjalan ke KL..
mujur ade mp3 yg d sayangi sbg peneman..
pasang lagu kuat2 n nyanyi dlm hati..
akhirnye...ZZZZzzzzzz...~

'ting tong..anda suda sampai destinasi..terima kaseh dan sile dtg lagi'...(cewah)
ape korg igt aku nek flight ke ade makcek announcement ni..
pakcek bus yg sgt mulie hatinye tu pun bnti kt stesen ktm KL..
yeh!!! tq ye pakcek..
letih nek bus ni..wlwpun aku tdo hampir separuh perjalanan..(hampeh tol)

sebelum nek KTM

slepas beli tiket d kaunter tiket aku pn dudok le sambil tunggu KTM yg d sayangi sampai..
tym tu da kol 12 lbey..
ku tgk d monitor..ade lg 10min tuk ketapi rwg sampai..
sebelum sempat punggung panas dudok..
tibe2 dtg sorg anne dok sblah aku..
aku wt buduh je..sambil mengeluarkan mp3 yg aku sayangi..
tibe3..jeng4..

A(juge bukan nama sbenar) : berapa u beli mp3 tu??
N(nama aku la..) : murah je..rm80..(sambil memandang ke arah ankel tu)
A: kat melaka ada jual lg mura..rm50..
N: yeke??(wat2 cm xcited)
A: btol la..mura je tapi skrin die besar dari u punye,cpt pecah..bla..bla..bla..
N: (aku hanye angguk2 je pale..xde nk geleng2.. sambil berkate dlm ati 'ankel sgt peramah')
N: eh ankel,tu tren g sentul..babai!!!
A: ow ok..babai

uh..naseb aku mmg besh..
jumpe dgn org yg ramah sewaktu sesi menunggu..hehehe..
tq ye ankel bgtau info psal rm50 mp3..
mujur juge tren gue udah sampai..
rawang..ere i come!!

...................................................................

kat uma

penatnye badan2 ni...(mcm la keje sawah)
igt mau tdo tp tibe2..jeng3..

M(mak aku la) : cepatlah siap..nk g masjid india..
N: sekarang ke?mls lah..penat..nk kne g ke??
M: pegi la..pilih2 baju..
N: tgk r cmne nnt..

kalo ikut ati,xnk le aku pigi..
tp bile pk balik..xbeklah..bek aku temankan mk..
ank yg bek mndengar kate..
so,aku pun g la ke msjid india utk soping2..

msjid india

pade sape2 yg xknal lg sape aku..
aku mmg sorg yg panas baran..
n cabaran kepada marah aku ni memuncak kt msjid india ni..
bapak tersangat ramai umat manusia ni..
dgn peniage,pejalan kaki,pemaksiat,dan segala 'PE' lg la..

uh,aku paling xske tempat2 yg crowded..
rimas yg teramat sgt2..
dahla ramai..tersekat2 jln d tgh ramai..
sume pun pakat jln slow2..buat darah aku lg menyirap dgn tahap yg tggi..
dahla jln lenggang,tak tau ke aku nk cepat ni!!!
jln sambil bork2 mcm msjid india tu jiran die yg punye..

mggunekan kelebihan bdn kecik aku ni..(perasan)
aku pun cilok2 la..masuk celah2 org..
sume celah aku masuk..
xnk la aku stuck blakang org yg jln slow mak minah pulang dari ladang getah..
sampai la satu tahap aku xtahan..

'ish,jln lembap..xleh ke jln laju lg'
keluar juge kate2 keramat tu dari mulut aku..
sah aku tensen!!
sampaikan aku smepat menyaound seorg peniaga..(huhuhu)
boleh pulak die nk bergurau tgh jln tym org lalu lalang..
aku yg tgh hot ni..lg lah HOT TO GO!!!

xpasal2 jg mngse aku..
nnt hari raye aku mintak maaf k..
mujur la de abg chal..(my cousin)
seorang yg lawak dan berjaya menutralkan kembali hari amarah aku..
oh TUhan..mmg kelemahan aku ialah amarah aku..
api kemarahan itu adalah syaitan..
aduh..aku gagal lg dlm ujian amarah hari ni..

pernah ke aku lulus??
muge2 tabiat burok ni dpt d ubah..
aminn~

at d end of d day..
wlwpun penat tp besh la dpt beli baju dll yg baru2..
berbaloi kot..(berbaloi-baloi)

cuti seinggu da stat..
arap dpt gunekan sebaiknye..
tp wat amse ni..aku nk qadha' tdo dlu..
capek banget sihh..

cukup ALLAH bagiku~

No comments:

Followers

Total Pageviews

Islamic Calendar