Saturday, March 6, 2010

kenapa "BRO"?


jangan perasan ini bukan aku!


innahumin sulaimaanwainnahu bismillahirrahmanirrahim..

wah3..macam promote diri sendiri la pulak..
aku memang dasar makhluk yang tak tahu malu!
so sebelum korang habiskan masa baca entry yang tak ade faedah..
baik korang berhenti pembacaan sebab entry ni sekali lagi berbaur pujian pada diri sendiri..
tapi kalo korang still degil dan nak jugak baca aku tak boleh nak halang korang dan sukahati korang la kan..tapi tolong jangan kutuk aku dalam hati sebab aku dah bagi amaran awal2..

senang cakap, aku dah tak ada isu nak tulis padahal banyak je yang bermain dalam kepala hotak aku ni tapi aku tak tau nak tulis apa sebab dah banyak sangat..
padehal banyak lagi keutamaan selain mengadap belog hina..
dan mungkin aku akan campurkan semua yang aku nak tulis dalam satu entry maka akan caca marbalah entry ni d akhir nanti..

pada yang tak kenal atau pura2 tak kenal aku mesti pelik dengan entry masuk bakul angkat sendiri yang aku tulis kat atas tu..
tapi pada yang kenal aku ni..sebab aku tau aku ni femes jugak orangnya..
maka bersedialah korang sebab entry ni berbaur pujian tuk diri aku sendiri..
dan aku memang tak tahu malu..(wah3...muge korang dapat menahan sabar ye)
so meh aku nak story telling sikit dekat korang..
memandangkan ramai yang tanya aku kenapa mesti panggil "BRO"..

dan kenapa aku sukahati mendengar panggilan tersebut..eh sedarkah aku yang aku ini sebenarnya wanita..??tak bersyukurkah aku dengan kurniaan jantina yang ALLAH tetapkan?

dan untuk itu aku takada pun jawapan yang tepat maka sama2 lah kita mencari..(kalao korang nak cariklah)
orang kirikanan depan belakang panggil dengan panggilan "BRO" mula2 sekali seingat aku time kat matrik dulu..time dekat SESERI dulu mana ada makhluk yang panggil "BRO"..kalau ade naya la aku kena serbu dengan warden dan kawan2 lain..

dan panggilan tu melekat sampai la kat bumi Ipoh ni..wah..menarik kan? juz call me "BRO"..hm,aku memang tak tahu malu kan? tapi jangan risau aku masih sedar fitrah wanita yang masih menaglir dalam diri ni..cuba fitrah tu tak berapa nak tertonjolkan je..tapi percayalah bahwa aku ni masih wanita..

dan tiada lah niat aku mahu mengubah kejadian Tuhan ni..astaghfirullah..walaupun dulu waktu aku masih jahil agama dan mengong tentang akhirat ade juga terpikir "kenapala aku ni perempuan??"

jahil kan aku dulu waktu masih hingusan..memandangkan dah terbukti dari segi genetik memang genes family aku adalah lebih kepada lelaki..maka aku redha..bahwa aku adalah rose among thorns..(wlwpun kdg2 aku behave aku ialah thorns)

dan ada juga sahabat yang gedik bergurau dengan katakan aku adalah anak yang keliru identiti..apakah maksud mereka?? tapi aku tak salahkan mereka2 pun..tapi macam yang aku selalu ungkapkan dalam kasar ada lembutnya...dan bukan semua orang tahu akan 'kelembutan' yang tersirat dalam diri ni..

(wah sungguh aku tak malu promot diri)

aku tahu diri ni masih banyak lagi kekurangan dan kehinaan yang nyata dan juga yang tersembunyi...tapi janganlah judge aku dengan pandangan dunia yang sentiasa menipu ni..tapi judge lah aku dengan pandangan akhirat yang lebih kekal supaya aku bergerak dengan lebih maju dan tersusun..

tahukah yang kasar itula yang lembut secara batinnya..ha..sekasar2 aku..aku menangis je tengok citer ketika cinta bertasbih..kan dah bocor rahsia aku..ala,kebayakan orang yang kononnya keras kat luar tu hati dorang lembut sebenarnya..(bukan merujuk pada aku ok)

so janganlah sewenang2 panggil dorang tak ade perasaan..cakap dorang tak tahu malu..dan macam2 tuduhan lagi..golongan2 ni saje je jage ego yang kononnya tinggi sangat tu..kadang2 hati terusik jugak dengar gurauan kasar orang..(padan muke,sape suh kau kasar dengan dorang)

tapi buat taktahu jela dengan golongan yang suka carik pasal ni..malas nak layan..bila bagi betis nak peha..bagi motor nak kereta..bagi air kosong nak ABC pulak..

erk,tapi kalau ade orang yang tanya kenapa panggil "BRO"..aku hanya mampu menjawab yang aku selesa dengan panggilan tu..(tah pape jawapan aku)..mungkin rasa spesel bila kita je yang d panggil "BRO"..tanda hormat tu..weee~

dan sekarang kalau berjalan mana2 pun majoriti akan panggil "BRO"..sungguh aku mahkluk yang perasan bagus..dan bila orang tanya aku bila aku nak berubah menjadi lebih perempuan aku hanya mampu tersenyum dan tersenyum lagi sampai aku penat..

percayalah bahwa aku sedang berusaha dan ketahuilah bahwa sikap dan perangai seseorang tu memang usah nak d ubah dan sangat2 perlukan masa..maka berilah aku masa..insyallah..selagi aku tahu akan batas2 dan tidak menyalahi fitrah..maka dengan itu tegurlah aku dengan seadanya..aku manusia lemah yang sentiasa tersalah langkah dalam menongkah arah..

ha..kan aku cakap jangan baca entry ni..takade pekdah pun..dan mungkin aku akan delete satu hari nanti..

notakaki:off ke rumah anak yatim darul hikmah tuk berprogram ke sana..doakan muge mencapai segala yang d hajatkan...

cukup ALLAH bagiku~

7 comments:

uhibbunurilahi said...

huhu
we, da lme xdgr org gne 'bro'
cni x dak..

mmg x dinafikan, wanita, sekasar mne pn dye, kdg2 hati die la plg sensitif skali..

teruskn usaha bro!

~umai~ said...

hai bro!!!
haha..saje je nk mnyemak.
nk rase pggl ko bro..
hahaha..lalalla..

budak upm said...

kaw lupe..kat matrik org panggil kaw hanim en..tak panggil pun najwa..hehehe!

klaka je..hanim n bro..langsung tak sesuai..

nurynn said...

cik...
aku paham prasan ko 2..
sejak 1st yr jd ganas..
n kne label x reti brlmbut..
hailoh..
sedey..
diowg xtaw..kte yg kasar ni..
tetp lmbut..
dh gene 2 XX..
misti ader klembutn gak...

khaleeftunggal said...

hik2..mekaseh sume atas respon..
dan lame2 kwn2 ipoh pun pggel aku "bro"..
kalolah mak aku tau..kne pukol kot nnt..huhu

ow nurynn..
ko pn gnas gak en..takpe2 aku phm n aku maseh igt ble kne boikot kt SESERIdlu sebab aku kononnya kasar..
padehal itulah aku dan sampailah sekarang aku bgitu..

kwn2 aku tym menengah rendah pn still ckp..
"njwa ko stil tak berubah,ganas cm dolu2.."

haa..see..see..aku tak berubah pn..same je..
papepun aku rindu SESERI..!!

sy yg memanggil kamu najwa said...

tapi kat matrix ada org panggil kamu najwa jgk kn.

sy pun confuse nk panggil najwa ke hanim.

tapi decide panggil najwa wlpun yg len panggil hanim.

pu3nice2see said...

slm
bukan bro...tp berrr....uuukkk..
hehehehe kidding je!!! :P

Followers

Total Pageviews

Islamic Calendar