Wednesday, November 11, 2009

ukhwah fillah kah ini?


(adakah aku termasuk d antara rantaian ini)

bismillah..
dengan nama Tuhan Pencipta yang membolak-balikkan hati ini..
entry ini d tulis dengan perasaan yang cukup syahdu sekali..
mungkin ini balasan Tuhan pada aku yang cuba lari dari hakikat sebenar..
(Ya ALLAh,hinanya aku!)

tiba-tiba hati ni sebak mengenangkan sikap sebenar diri...
kadang2 aku keliru apa yang menjadi keutmaan dalam hidup ni..
aku betul2 keliru,buntu,kusut...aku LOST!!!!
saat ini aku rasa hiba sekali..
hiba kerana aku rasa tiada sesiapa d sisi..
ya aku tau, ALLAH adalah segalanya...

namun sering aku rasa ALLAh itu jauh...
jauh yang amat jauh..musibah datang bertimpa-timpa..
aku tau akan hikmah d sebaliknya..

bercakap mengenai SAHABAT...
sape itu SAHABAT??
aku perlukan mereka saat aku keliru buntu kusut...
tapi mereka tiada..
aku tak salahkan mereka langsung..kerana aku yang menjauhkan diri dari mereka..
atas asbab apa..aku sendiri tak tahu..
ye,ini balasan Tuhan pada aku yang selalu bermain tarik tali..
yang terlampau main2 dalam hidup..
(please be serious najwa!)

demi Tuhan aku sayangkan ukhwah aku dengan mereka..
tapi acapkali aku terasa terasing dengan perkataan ukhwah itu sendiri..
kenapa?? aku sendiri tak pasti..
ye, aku sayangkan mereka tapi....sekali aku keliru buntu kusut...
dan bila aku katakan yang aku terasing dengan ukhwah mereka..
aku benar2 maksudkan itu...
(air mata jantan ini mengalir juga..arghh)

membaca post sahabatku yang ini..
sangat buat aku terharu dengan sinar ukhwah yang tak pernah padam..
aku juga mahukan begitu..tapi hakikatnya,kosong...


(kembalikn aku dengan sinar itu ya ALLAH)

ALLAH...ALLAH...ALLAH..
tolong tetapkan hati aku dekat denganMu..
walau aku sering jauh denganMu..
temukan aku dengan mereka yang mendekatkan aku denganMu..

betapa hati ni selalu berprasangka yang bukan2 terhadap mereka..
jauhkan perasaan mazmumah ini...(astaghfirullah)
hati ini sangat rindu mereka namun aku tertanya2..
adakah aku masih di dalam rantaian tersebut??
terkadang rasa sangsi itu ada..
"andai aku bukan lagi akhwat,adakah ukhwah itu akan kekal?"

aku tidak pandai bermain kata bermain emosi mengundang bicara..
aku insan biasa yang terlalu ampuh dengan godaan dan bisikan syaitan..
ya ALLAH kembalikan aku ke jalan tarbiyahMu..
aku sedar aku makin jauh tersasar meninggalkan yang lain..

d sini,aku temui mereka yang cintakan diriMu..
namun mereka tidak pernah sama dengan mereka yang lain..
pemahaman yang berbeza membataskan segalanya..
atau aku yang gagal membuatkan mereka paham??
diri aku masih lagi terkontang kanting..
memandangkan hanya aku seorang saja d sini..
d samping naqibah tercinta..
mungkin itu membuatkan aku cepat lemah keliru buntu dan kusut

mungkin ini adalah salah aku sendiri..
salah yang aku sendiri tak pasti d mana puncanya..
Ya ALLAh..bantu aku tenangkan hati ini..


(mekarkan rantaian yg sudah lama tidak menjadi)

nota kaki: sungguh hati ini selalu merasa terpinggir tiap kali dengan mereka..rasa tidak layak juga selalu bertandang d hati..walau lafaz ukhwah fillah acapkali d lafazkan,tapi rasa diri ini jauh sekali..jauh yang amat jauh..atau ini salah aku yang sengaja membiarkan diri terpinggir? aku tiada jawapan untuk itu.... -dan ini hanya contengan yang boleh d abaikan-



cukup ALLAH bagiku~

4 comments:

khaleef said...

yes..aku yg ptame kumen..
najwa..nape ni??
kate da xnk emo2 ni..aku sorg je yg buleh emo..
seb bek aku rajin jengok2 belog hang ni..baru aku phm status ko kt ym..

najwa,ko tau en lgu maher zain-insha allah??
ko yg suh aku dnga lgu tu..
mmg mnusuk qalb aku..

jgnlah bsedey hati lg..
chill bro!!
-sungguh ku xtau repekan ape kali ini-

kina ;) said...

Najwa,chill up bro!
Life is meaningless without problems.
Manusia tak sempurna,kan? Amik pengajaran yg lepas utk jadi a better person next day,okay? Jgn la emo2, tak best la.Haha.xD

p/s:Kata nak dtg haritu,tp aku tggu punya tggu,tak dtg2 jugak.Balas dendam ek?:P Hanset rosak ke??Baru nak call malam ni..isk! :D

khaleeftunggal said...

aku blaja sesuatu hari ini..
tapi aku susa tuk menerimanya..
apa aku harus kembali bermula d tempat asal??

sekali lg aku bingung..

khaleef n kina:
time kaseh tuk sgalenye..
insyallah de mase aku jenguk korg kt perak ye..

Anonymous said...

sayang krn Allah...

Followers

Total Pageviews

Islamic Calendar