Monday, December 20, 2010

"saya gay saya okay"?


Align Center
unconditioned love?

innahu min sulaimaan wainnahu bismillahirrahmanirrahim....

maafla kalau tajuk d atas adalah sedikit kontroversi dan menaikkan segala jenis bulu yang ada d badan..dialog d atas tu bukan datang dari aku...dan mesti jugak bukan datang dari anda kan...kan..kan...tapi datang dari seorang yang jauh lebih berpengalaman dari aku dan jauh lebih tua dari aku dan jauh lebih bekerjaya dari aku.....

pengakuan berani mati dari seorang jurutera yang bernama Azwan Ismail yang mengaku sebagai gay...ooopppss...maafla kalau aku bukak pekung d dada beliau...tapi beliau dengan bangganya mengatakan ke'gay'an....
alah...aku nak cakap banyak pun korang2 sume mesti dah tengok video terhangat d pasaran tu kan...

ehem2...kalau sebelum ni aku dok ulas tentang fitrah manusia yang minat dengan golongan berlainan cas...ni aku nak ulas sikit pasal golongan yang berminat dengan cas yang sama ni...aku bukan banyak ilmu pun nak cakap pasal ni..sekadar nak komen dan ulas apa yang beliau sampaikan dalam video yang terhangat d pasaran...

dengan harapan dan maseh lagi berharap supaya ada golongan yang berkemampuan tuk dekati gologan2 macam beliau...jangan d buang...jangan d keji...jangan d caci..jangan d ludah..jangan d herdik...jangan d hina...dan janganlah mengutuk beliau..sesungguhnya PakCik Azwan tu harus d bantu..walaupun tergolong daripada golongan yang agak high class...tapi there's still something that lack in this PakCik Azwan...

baik2..pada yang dah tengok video tersebut..(aku malas nak letak link) mesti dah tahu betapa dia berharap dapat jadi gay yang gigih...dan tabah...buat aku terfikir sejenak..betapa zaman ni betul2 dah d akhir...dengan kaum berlainan jenis pun ada masalah..dengan kaum sejenis pun wujud masalah macam PakCik Azwan ni...
masalah zina..masalah khalwat..masalah kena tangkap basah..tangkap kering..tangkap gambar..eh2..tak2...masalah bunuh bayi...masalah lesbian dan masalah gay yakni masalah homoseksualiti ni pulak muncul...

walapun aku memang dah tahu masalah homoseksualiti ni dah lama tapi mungkin senyap sunyi dan d pandang sepi....dan sekarang jadi hot sekejap sebab adanya insan yang berani tampil segak bergaya sambil berkata "Im Gay,Im Okay"....maka mungkin lepas ni akan ada pulak yang tampil, "Im Lesbo, Im Okay" dan mungkin akan ada jugak..."Im Biseks, Im Okay"

ALLAH.................~...okay kat dunia jela aku boleh jamin..tu pun aku tak berapa nak jamin sangat...takut2 ALLAH bagi bala kat dunia terus....tapi okay kat akhirat wallahualam....jika sempat bertaubat dan kembali pada fitrah..syabas dan tahniah....

okay,cukup sampai situ...aku mungkin akan melalut tentang cinta sama cas ni d lain masa...insyallah...tapi sekarang aku nak ulas tentang dialog2 serta ayat2 cinta PakCik Azwan yang beliau ungkapkan dalam video hot tersebut....

...........................session begins..............................

video d mulakan dengan bismillah...eh tak2....tipula kan...video d mulakan dengan beliau memetik kata2 shahnon ahmad (sasterawan negara) yakni....
"Kenali diri..kenali segalanya"

kata beliau:jika kita mengenali diri kita..mengenali tubuh kita..mengenali perasaan kita..mengenali pemikiran kita..kitalah yang berhak memberitahu kepada orang lain siapa yang kita ingin jadi....

kata aku:bila dah umur 32 tahun baru beliau kenal diri kenal tubuh kenal perasaan dan kenal pemikiran beliau bahwa beliau adalah gay...dan atas dasar dah kenal maka harus d hebahkan pada semua ke'gay'an beliau...maaflah..tapi tubuh badan PakCik Azwan adalah pinjaman sementara...yang akan reput d telan tanah..d makan ulat...d himpit kubur..oops! maka Tuhan lebih berhak ke atas tubuh pinjam tersebut...bukan PakCik Azwan ataupun kawan2 gay PakCik...

kata beliau: nama saya adalah Azwan Ismail, berumur 32 tahun...saya mengambil masa yang lama untuk mengenali diri saya..untuk meyakini diri saya bahwa saya seorang GAY...

kata aku: dan walaupun dah hidup 32 tahun serta ada akal fikiran yang waras...setan akhirnya telah meyakinkan diri PakCik Azwan yang dia sebenarnya gay...walaupun agak lama tuk tahu ke'gay'an diri...tapi sebab setan tu tak putus asa tuk temberang beliau...akhirnya beliau tahu jugak yang beliau itu gay...

kata beliau: dan akhirnya saya berani mengatakan saya seorang gay kepada orang lain..setelah 30 tahun... saya telah menjadi seorang yang kuat dan yakin dengan apa yang bakal saya lalui pada masa depan...

kata aku: berani bodoh! maaflah...berani dengan benda mungkar..dengan benda dosa..dengan benda neraka...memang berani sangat la kan...dan kekuatan yang PakCik dapat tu adalah tak lain tak bukan adalah kekuatan dari setan yang d rejam...dan jugak dari kuatnya nafsu PakCik sendiri terhadap kaum yang sama cas...kuat nafsu..kuat setan...kuatlah diri tuk buat benda haram...

kata beliau: memang tidak d nafikan agak sukar tuk menjadi seorang gay d malaysia...tetapi juga kita seorang yang melayu kerana kita..faktor agama dan faktor budaya banyak mencorakkan kehidupan kita dan memberitahu kita apa yang kita boleh jadi dan apa yang kita tak boleh jadi...

kata aku: nak jadi gay d mana2 pun susah sebenarnya..tapi bila dah masa berlalu..orang pun dah nak jadi binatang..maka gay d dunia barat is no hal! memang faktor agama dan budaya banyak main peranan dalam hidup..sebab itulah yang d ajar oleh mak bapak serta cekgu cekgi d sekolah..tak pernah ada pun mak bapak suruh anak2 jadi gay/lesbo sebab kalau itu yang d ajar...maka PakCik Azwan mungkin tidak akan lahir...sebab hubungan bapak-emak je akan lahirkan PakCik Azwan..bukan hubungan bapak-bapak...atau hubungan emak-emak.....!

kata beliau: tapi kita kena ingat bahwa apa yang d beritau orang lain..d beritahu oleh guru kita..ustaz kita..kawan2 kita...kebanyakannya adalah pandangan dari seorang heteroseksual..mereka tidak merasai..tidak memahami bila menjadi seorang yang gay...

kata aku: fuh! syukur alhamdulillah la cekgu2 serta ustaz2 tu bukan gay...kalau tak, maka hancur punah ranahlah budak2 yang g sekolah..pernah dengar ustaz gay ajar agama?? PakCik nak anak PakCik d ajar oleh ustaz yang gay? errr...maybe tak kot...sebab PakCik mana mungkin ada anak sebab Pakcik gay...hubungan bapak-bapak mana mungkin akan dapat anak...dan nak ingatkan lagi..kalau semua manusia gay seperti PakCik banggakan sekarang ataupun lesbo...mungkin PakCik...mak bapak PakCik..serta segala nenek moyang PakCik tak akan lahir..dan aku serta korang pun tak mungkin akan lahir...

kata beliau: kita lebih mengetahui diri kita dan kita perlu mengambil masa dan terus mencuba untuk memberitahu orang2 sekeliling kita..saya yakin keadaan akan menjadi lebih baik..kita cuma perlu mencari sumber2 kekuatan d sekeliling kita..kerana terdapat mereka yang dapat membantu kita..dan akhirnya memberi kita keyakinan untuk menempuhi hari2 yang akan datang sebagai seorang gay yang lebih tabah...

kata aku: ye..sendiri tahu dan kenal diri sendiri yang memang suka ikut nafsu...orang lain tak tahu pun sebab orang lain tak ada nafsu pelik macam PakCik...tapi d sebabkan PakCik ada nafsu pelik..yang hanya PakCik je yang paham..dan kawan2 PakCik je yang paham..kawan2 yang jadi sumber kekuatan...sebab bagi pil kuda eh? eh tak2....sebab bagi nasihat dan dorongan tuk jadi gay yang tabah serta bergaya...tapi sumber kekuatan PakCik tu tak akan kekal lama sebab saya konfem mungkin jangka hayat mereka2 tu tak kan kekal lama sebab d jangkiti pelbagai penyakit serta virus dan juga bakteria...keyakinan tuk menempuhi hari2 mendatang tu mungkin tipis dengan nafsu yang akan buatkan PakCik lebih cepat tempah tiket ke alam seterusnya sebab penyakit yang berjela2...maafla..tapi bantuan dunia jela kot yang dapat d beri...bantuan akhirat tu kena tengok balik 3sumber yang Nabi cakap boleh bantu kita dalam kubur nanti...

kata beliau: saya harap anda akan akhirnya menemui sumber kekuatan itu dan berpegang kepadanya dan dapat memberitahu pada orang lain.."Saya Gay,Saya Okay"

kata aku: ok..tak payah carik sumber kekautan tu jauh2 lah..g je jumpa PakCik Azwan ni..sebab dia je yang paham menjadi homoseksual dan boleh jadi sumber kekuatan pada yang tengah mencari kekuatan tu...jangan jadi tempat nak lempiaskan kekuatan nafsu sudahla... dan beritahu pada dunia saya gay saya okay...dan aku cabar tuk PakCik serta kawan2 gay beliau tuk katakan saya gay saya okay d depan ALLAH kelak!

.......................................session end.......................................

waktu tu tak tahulah gay2 ni akan okay ataupun Tuhan terus nak tunjuk kat dunia macam apa yang dah d tunjuk pada kaum Luth....ALLAH~

wahai gay2 sekalian...dan golongan homoseksual sekalian...kalau anda gay dan anda rasakan anda okay...maka bersyukurlah sebab bapak bapak serta emak emak kalian tu bukan gay dan juga lesbo..sebab kalau merak jugak gay atau lesbo seperti kalian..jangan haraplah kalian nak lahir dalam dunia ni...dan jangan haraplah nak hidup sampai 32 tahun dan menjadi seorang jurutera! waktu tu anda tak sempat nak okay pun...sebab tak d lahirkan pun...

baik! mungkin aku akan merepek lagi pasal hal ni d lain masa...Insyallah...sebab aku tahu ramai je golongan macam ni d luar...yang konpius dengan kehendak diri kehendak setan kehendak nafsu...
aku akhiri dengan "Saya Najwa,Saya Bukan Pengganas"

notakaki: jangan kutuk jangan hina jangan herdik jangan caci jangan hina jangan keji...tapi simpati sebab mereka telah jadi gila pada nafsu kuda yang memperkudakan mereka



cukup ALLAH bagiku~

6 comments:

cik_paan said...

sebab itu, kena bina kekuatan hati. macam mana? sudah tentu kena selalu dekatkan diri pada Allah, minta dipinjamkan kekuatan menghadapi ujian hati(perasaan gay tu)...

memanglah ustaz tak pernah rasa, tapi apa2 masalh pelik pun, semua Allah bagi sebab nak uji kita, so, papehal pun, dalam ape perkara sekalipun, kenalah kembali pada Allah

asrulhadi said...

nice entry.
my pendapat la ye.
wujudnya golongan2 sedemikian adalah hasil kerosakan manusia laen. hal ni takkan wujud melainkan dari Allah swt sendiri. Kenapa Allah wujudkan mende nih? sumenye adalah kerana Allah mahu hukum manusia yg kini telah byk melupakan sunnah dalam mentaatinya.

inilah yg terjadi bila lelaki tidak menjalankan tanggungjawab mereka kepada wanita2 mengikut cara baginda. dan begitu juga sebaliknya. kasih sayang lelaki dan wanita kian dicemar dengan dosa2 dan perkara yg dimurkainya. jadi,perkara2 inilah punca nya. kasih sayang tak disalurkan dengan sebetulnya. Maka inilah hukuman buat kita manusia~

muga Allah kurniakan hidayah dan kefahaman agama kepada kita semua. amin.

khaleeftunggal said...

cik_paan: betul2..ALLAH sumber segala galanya...tapi org ckp Pakcik Azwan ni atheis tu pasal dia berani mcm ni...tapi atheis tak atheis kite tolak tepi...
fokus pada betapa banganggnya manusia boleh jadi bila dah ikut setan..dan tak reti guna akal walaupun waras...
ujian yang datang sebab kita mampu hadapi..lulus tak lulus sendiri yang tentukan dan usahakan...

asrulhadi: manusia kembali kepada zaman jahil walaupun mengaku moden..kononnyala kan...
sape ikut agama mundur...tak leh maju..tapi dorang sume buta sejarah sebab dah terbukti atas sebab agamalah kita maju..dunia maju...manusia maju..lebih terpimpin dengan sikap manusia bukan dengan sikap kera!

manusia tak kan bukak mata selagi tak kena batang hidung sendiri..
"mind your own business"

-marahgeramkecewasedihsimpati-

Fareha Azhar said...

my name is fareha, and i'm not a homosexualist. huhu..

p/s : xtw pn psal video ni???

asrulhadi said...

erk~ apa yg dimaksudkan anda dengan "mind your own business" tu?

khaleeftunggal said...

fareha:ow..leh cek kat utube..taip je azwan ismail saya gay saya ok..insyallah keluar...
tp kat fb de gak kalo xsilap..

asrulhadi:ow maaf2..tu d tujukan pada mereka yang sibuk dengan hal masing2..n xnak org len campur tangan hal dia..
ala senang cite..xnak jaga tepi kain org n xnk org jaga tepi kain die..
bukan d tujukan pada anda ye,...
maaf sekali lagi..

Followers

Total Pageviews

Islamic Calendar