Saturday, September 12, 2009

si dia...

...sabar menanti...

“Jika seseorang itu sayang kepada sahabatnya maka hendaklah dia beritahu bahawa dia menyayanginya.” (Riwayat Abu Daud)

*maaf,mungkin entry ini agak berbaur 'emo'


selama hidup ini, si dialah yang setia diri ini nantikan untuk muncul dalam hidup...
si dia yang sedia berkongsi segala rasa,suka dan duka...
si dia yang selalu di sisi menjadi peneman duka lara...
si dia yang sentiasa memberi dorongan dan semangat...
tapi sampai ke saat ini,si dia tiada di sisi...

owh,mungkin diri terlalu emo bila memperkatakan hal ini...
perihal sahabat sebenarnya memainkan peranan yang penting...
mempunyai sahabat yang juga menganggap diri ini sahabat...
itulah yang selalu di harapakan selama ini...
tapi sampai saat ini,tiada siapa yang dikunjungkan Tuhan untuk diri ini...

ahhh...orang lihat aku sebagai seorang yang tough,kental,cekal,kasar,takde perasaan dan macam-macam lagi...
tapi,sekeras2 aku pun...masih perlukan seseorang yang boleh membimbing diri...
yang setia di sisi, yang boleh dijadikan tempat tuk bermanja..
(sumpah kawan2 akan gelakkan ayat aku ni)

mungkin di luar aku keras,tapi hakikat di dalam Tuhan saje yang tau...
sungguh aku butuhkan seorang teman...
mungkin ke ayat aku ni gedik atau terover...biarkan saja...
biarkan tiada siapa yang memahami aku...
cukup aku,ALLAH dan blog ini yang tahu...

remaja beb,mestilah sahabat tu elemen penting dalam hidup selain dari family yang sah2 penting lagi utama...
kenapa la emo sangat bila cakap pasal sahabat ni???
aku pun tak tau...
terus terang cakap..aku cemburu dengan mereka yang punya sahabat tuk bermanja,berkongsi rasa dan 'ber' macam-macam lagilah...(seyes ni)
tapi tulah,sikap luaran aku tak pernah menunjukkan kau berperasaan sebegitu...
semuanya tersimpan dengan rapi je kat dalam...
mungkin belum tiba masanya lagi untuk aku bersahabat...

orang kata,kalo nak dapat sahabat,kenalah jadi sahabat dulu...
itu yang cuba aku buat...
cuba untuk menjadi sahabat seseorang...
seseorang yang juga menganggap aku sahabat beliau..
cuba untuk menyayangi seseorang...
seseorang yang juga sayang pada aku seperti aku sayang dia..(melampau kah?)

tipulah kalo aku kata aku takde sahabat...
sahabat memang ada..tapi si dia yang tiada..
dan si dia yang dimaksudkan bukanlah si dia ehem2...
aish,sila jangan salah paham ye...

alaaa,korang pun tau kan...
dalam banyak2 sahabt korg...
mesti ada juga terselit seseorang yg korg sangat2 sayang...
ow,ini bukan buyest atau berat sebelah...tapi tulah lumrah sebenar hidup..
betul tak???

mereka yang korang sayang dan si dia yang korang sangat sayang...
mesti ada beza kan???
atau aku sorg je yang pikir camtu??
ah,lantaklah...tapi aku tau..inilah realitinya..
dan korg jangan nak tipu aku la...wek3~~

mungkin korg tak tau..sekasar2 aku pun..
aku nak jugak kadang2 ade si dia yang boleh dengar aku...
boleh jadi tempat aku ngadu naseb..
boleh jadi tempat manje2 n gedik2...
(sah,akan ade orang gelakkan aku lagi)

tapi,kenalah terima yang aku tiada si dia...cewah..
macam ape je bunyik...
by the time i feel like i found someone that can suit with me...
but actually they dont...
aku bukan memilih..oh,sumpa tidak...
dan aku juga tau kasih dan sayang itu tak kan boleh dipaksa...
pengalaman banyak suda mengajar aku...
cukuplah seksa dan pedih aku di 'reject' secara jualan langsung atau tidak..
(sekali lagi,ayat ini macam hape je)

n regarding on the hadith that i put earlier...
aku berpegang pade hadith tu...
kalo sayang,aku akan cakap sama ada secara live ataupun siaran ulangan...
tapi,aku tak boleh nak paksa si dia untuk cakap perkara yang sama sama ada secara live apatah lagi ulangan...
mungkin ego menghalang..sumpa,saya tidak tahu...
tapi,kalo tak cakap macam mana nak tahu???
nak suruh rasa ke??
bukan semua orang ade kelebihan prarasa untuk menilik perasaan orang...
(mentang2 baru tengok final destination4)

atau mungkin saya masih belum bersedia untuk mempunyai si dia...
walaupun saya berusaha untuk menjadi si dia kepada si dia yang lain...
masih tiada siapa mahu saya menjadi si dia tersebut...
hati lagi pedih bila ingat suda berjumpa dengan si dia...
tapi si dia dah de si dia yang berkenaan...
mana boleh saya potong jalan pulak...
cukup sekadar menjadi sahabat dan bukan si dia...

mujur saya masih sedar diri yang saya bukan si dia...
dan dia juga bukan si dia untuk diri ini...
dan mujur juga diri ini cepat sedar diri..
walaupun si dia pada mulanya macam memberi harapan mahu menjadi si dia...
tapi,hakikatnya si dia telah pun ada si dia yang terlebih awal muncul...
(moge2 korang paham)

sekali lagi saya frust..si dia tidak juga muncul...
di samping berusaha menjadi si dia kepada seseorang...
saya berdoa agar si dia muncul...
si dia yang masih belum ada si dia...
high demandkah aku???
mungkin...

sumpa sekali lagi...
pedih ulu hati dan jantung bila si dia yang disangka si dia...
rupa2 nya bukan si dia........
merepek kali ini lebih hebat dari niyang rapik...

si dia yang disangka si dia,
akan ku biar terbang bersama si dia yang sudah tersemat terlebih awal,
si dia yang disangka si dia,
tak akan ditaburkan dengan lafaz yang memberi bebanan perasaan,
si dia yang di sangka si dia,
biarlah menghilang jauh dari segalanya,
dan dia yang ku sangka si dia,
moga bahagia dengan si dia...

(sumpa aku jeles dengan si dia yang mempunyai si dia...mungkin bukan rezeki aku..dan pada si dia,tolong jangan bagi saya harapan palsu lagi dengan berkelakuan seperti anda mahu menjadi si dia kepada saya...cukuplah dengan pedih ulu hati ni...saya mahu si dia yang benar2 saya punyai..)

dan buat si dia,
sungguh hati ini hancur tanpa kamu sedari...
sungguh hati ini luluh tanpa kamu ketahui...
dan sungguh hati ini perit tanpa kamu rasai...

kenapa mahu berpura menjadi si dia kepada saya?
jika hati telah pun ada si dia...
ow,mungkin saya yang terperasan lebih...
mungkin saya tidak patut hadir...
melihat si dia dengan si dia yang lain suda cukup memedihkan...

dan saya belajar untuk redha...
untuk kali ini,entah ke berapa kali saya di kecewakan dengan mereka yang ku sangka si dia...
dan kecewa kali ini ku pasti bukan yang terakhir...
di harap hati ini akan immune dengan kecewa yang pasti akan datang lagi...

maaf,si dia telah ada si dia...
tidak mungkin akan ada dua si dia...
akanku biarkan si dia jauh dari diri ini...
biarlah kali itu menjadi pertemuan terakhir aku dan si dia...
biarlah kali itu menjadi medan terkahir aku dan si dia...
dan biarlah pertemuan kali itu menjadi dialog terakhir aku dan si dia...
sungguh.....
CUKUP ALLAH BAGIKU!!!!!


cukup ALLAH bagiku~

No comments:

Followers

Total Pageviews

Islamic Calendar