Friday, January 8, 2010

perasan sibuk?


poyo2 saje!

innahumin sulaimaanawainnahu bismillahirrahmanirrahim..

d waktu rakan sebilik aku dok pura2 sibuk belek lecture's notes..
dan aku juga pura2 sibuk dengan kerja lagho aku ni..
padahal banyak lagi kerja yang aku sengaja biarkan bertimbun tak terusik..
bukan apa,aku memang suka kan cabaran buat kerja last minute..(apa2 lah najwa!)

ok,baru 2minggu masuk modul CVS kat kolej ni..tapi kerja dah berlambak menggunung tinggi..
terasa seperti kerja dunia ni buat aku lupa akan kewujudan yang kekal..
ow,padahal kerja dunia la d harap dapat bantu aku kat akhirat nanti~
(insyallah!)

sekali lagi semua rakan dan sahabat aku 'pura2' busy dengan life masing2..
termasuk aku juga yang selalu pura2 busy dengan hal dunia yang aku tau tak kan datang kan kebaikan kat kubur nanti..
kenapa aku cakap pura2 busy?
yela..walaupun modul CVS memeningkan kepala+CAS visiting,presentation+ILA+revise..
tapi masing2 pun masih ada masa bukak FACEBOOK dan mengarut+mengkomen+mengepost+mengupload segala jenis macam hal..

ow,padahal hari2 dok mengaku busy tak cukup masa,tak cukup itu,tak cukup ini..
tapi korang masing2 masih ada masa tuk masuk akaun FACEBOOK yang pastinya akan menambah busy kan lagi hidup korang!
korang memang orang paling busy pernah aku jumpa~
(apa2 lah korang ni!)
termasuk aku yang selalu pura2 busy update belog,kononnya tak mahu pembaca setia aku tertunggu2 post mengarut aku..
(ok,aku sedang mengarut!)

sungguh manusia tu dalam kerugian..sapa yang rugi??
aku dan korang semualah!
berhenti cakap korang sibuk kalau sekarang ni korang bace belog aku sambil bukak FACEBOOK sambil post status korang yang kononnya busy tu!

aku selaku manusia biasa yang tak sempurna tapi selalu perasan bagus ni sekadar mahu menolong korang mengurangkan kadar kesibukan korang..
sebab aku tak sanggup dah nak baca status korang dekat FACEBOOK yang mengadu busy tapi masih ada masa mengarut+mengkomen+mengepost+mengupload segala jenis macam hal..

erk,jangan tanya aku kenapa aku boleh tahu kegiatan haram korang semua..
sebab aku ulangi, aku hanya manusia biasa yang tak sempurna dan sekadar mahu berpesan2 pada kebenaran..
maka marilah kita saling pesan memesan ye..(roti canai satu! ok,tak kelakar!)

itu saja..dan tak perlulah ucapkan terima kasih atas usaha murni aku ni..(sekali lagi aku perasan bagus)
cukuplah kalau kita semua kembali mengisi masa dengan benda yang lebih bermanfaat..cewah!
kata nak jadikan tahun 2010 lebih baik dari 2009..so work from now ok!

dan pastikan kesibukan dunia ni akan bantu tuk raih saham d akhirat kelak..
dan pastikan kesibukan dunia ni tak buat kita lupa wujudnya akhirat yang kekal..
dan pastikan kesibukan duni ni tak buat kita dekat dengan perkara mungkar..
amin~

notakaki:off to SESERI for 2days..gumbire2..n aku sedar banyak lagi aku berhutang entry..ah,sungguh sebuk aku rupenye..tapi utamakan yang utama itu akan aku pastikan!insyallah~


cukup ALLAH bagiku~

5 comments:

Syu Rahman said...

hhahahahaha~ cek mmg busy! bt yup! utamakan yg utama. saham hari ini utk dunia yg lbh abadi. kiranya, prposal td~ insya allah lah berguna kan.

ish! salah2. ikhlas~ insya allah! =)

Unknown said...

huhu.. btul gak.. bz dunia smpi trlupe akhirat..moga sntiase dperingatkn..

wan awatif said...

bz berjihad di jln ALLAH..TAKBIR..

khaleeftunggal said...

insyallah..sama2 kita mengukir jejal2 masing2 sementare maseh d beri peluang..

nur,1990. said...

duh~
bisa...

sme2 seimbangkn dunia dn akhirah
n control ke'bz'an hidup, yg x bz pn snnye~huhu

Followers

Total Pageviews

Islamic Calendar