Monday, January 25, 2010

rawangku sayang?


rumaku surgaku

innahumin sulaimaanawainnahu bismillahirrahmanirrahim
(ini hanya entry sepanjang aku d uma!)

alhamdulillah aku dah selamat sampai kembali ke ipoh selepas perjalanan ipoh-rawang-ipoh..
perjalanan pulang yang sangat menyeksakan barangkali..
walaupun ramai yang bertanya..
"nape ko balik?"
"humsix eh?
aku pun tak tahu kenapa aku nak balik sangat minggu lepas..humsix?
nehi2..tak mungkin la kot..(adekah aku ego!)

bertolak dari medan gopeng pukol 5petang dan sampai ke stesen KTM KL pukul 730ptg kot..
sekali lagi perjalanan tu menyeksakan..
bertemankan kaki yang sakit d sebabkan tersepit pintu lalu menyebabkan cagu..(uh,sile jgn ketawe!)
aku pun jalan terhenjut2 menuju ke stesen KTM KL dengan hujan sepoi2 bahase..(cewah!)
masuk2 je pelik lak aku rase sebab gelap gulita,maka terdetik dalam hati sanubari aku..
ktm kl da ubah tempat ke? asal gelap lak ni..

padehal baru minggu sebelumye aku balik..ok je..naif betul aku ble fikir ktm kl da d tutup..
maka,dengan terpinga2 aku berjalan terus dengan pandangan yang agak kabur...
ah..aku lihat cahaya lilin menerangi kawasan..
sah la takde letrik..siot sungguh! (ucapan dalam ati aku tika itu!)

nasib baik ktm maseh berjalan seperti biasa walaupun memang gelap gulita nak mati..
aku pun pergi beli tiket yang d jual secara manual oleh akk kaunter..siap ade tandetangan beliau lagi..
tapi sakit d kaki aku makin tersa sengal..d tambah dengan hujan dan juga berat beg yang aku pikul..
segala galanya terasa berat dan seksa...ujian untuk aku agaknya..(muge terhapus dose kecil aku!)


mujur ktm sampai tak lama lepas aku beli tiket..haru sungguh!
keadaan aku sekali lagi macam sardin..aku biarkan saja mungkin kerna dah terbiasa naik ktm yang sesak tu..(aku da biase bdikari!)
sepanjang aku dalam tren aku hanya berdiri kerana aku rase masih ramai lg yang perlukan tempat duduk..(murni kan aku?)
sekali lagi denyutan sakit d kaki aku membuak2 rasanya..aku tetap cool menahan sakit!

sampai ktm rawang dalam pukul830 mlm...terus aku menuju ke public phone kerna nset aku kematian bateri..telefon umah dan suruh abang aku datang ambil..
memandangkan jarak umah n ktm rawang agak jauh..
aku ambil keputusan untuk makan d kedai "lambaian kasih"...
dalam kesibukan orang ramai..aku sempat intai ibu jari aku yang tersepit lalu menyebabkan cagu..
ow,sudah bernanah..! (tak senonohkah aku bila buke kasut d tempat awam?)

d 'lambaian kasih' makanan bihun goreng yang aku order hanya sampai 30min kemudian..
melampau kan! d sebabkan aku dari tadi menahan sakit kaki yang bernanah..aku diamkan saje sambil abang waiter tu tanye..
adek tak dapat bihun lagi?
aku sekadar menagangguk..padehal perut aku da berkeroncong sepi menahan lapar...
ow,sekali perjalanan pulang ke rawang menguji iman aku yang kian menipis menahan amarah..(astaghfirullah)

selang beberapa saat,abang waiter datang dengan bawak bihun aku yang masih panas..
segera aku menjamah dengan d mulakan dengan bismillah..
tapi abang aku dah sampai sambil menunggu d dalam unser..(ow,aku masih lapa)
bihun yang hanya sempat d suapkan sekali dalam mulut aku biarkan..
abang,bungkus!
mungkin kerana rasa bersalah,aku hanya d caj dengan harga rm4 tuk air teh ais+bihun goreng!
kalau aku tau,aku mintak air mahal2...(teruk perangai)
aku berlari2 anak dengan kaki yang masih sakit menuju ke abang aku yang sedang menunggu..
balik ke rumah d burukkan dengan jalan sesak memang tahap yang amat sangat!
aku terpaksa menahan sakit d kaki dan juga sakit d hati..(ow,iman aku menipis!)

pendek cerita,aku sampai rumah pukul 10mlm...lewat sangat2!
terus aku naik ke bilek sambil cuba merawat luka d kaki yang semakin bernanah..(ouch!)
padehal aku sapu dengan tisu je..sakit wo! (muge dose kecil aku dhapuskan)

dan esok harinya yakni hari sabtu..
sempatlah aku meronggeng naik motor sambil merempit..(aku ade lesen ok)
gian naik motor lepas eksiden tempoh hari!

walaupun busy, aku tetap mahu balik ke rawang yang aku sayang..
dan aku pun dengan rajinnya bawak balik humwok tuk d siapkan..(skema kan aku)
alhamdulillah,keje yang aku da plan tuk siapkan d uma aku sempat siapkan semuanya..

dan walau bagaimanapun plan aku tuk study pada malam sabtu adalah terbantut..
bukan kerana aku malas ok! aku sangat bersemangat lagi berhati cekal!
terdetik dalam hati...
aku ni dahla jarang balik umah,bile la nak spend mase dengan fmily..
dengan rela hati aku tutup nota anatomy yang aku bawa lalu menuju ke bawah ke ruang tamu..
inilah masa aku nak beramah mesra dengan satu2 nya adek aku yang sedang sebul layan astro..
sebagai kakak yang perasan bagus, aku mesti jage beliau agar tidak terjebak dengan gejala mungkar d luar sane..muge beliau jadi insan bergune seperti aku..(cewah!)

dan saat ayah aku tanya..
kak nak duit belanja tak?
takpelah..duit MARA dah masuk..takyah la bagi..
dan seperti yang aku katekan..ayah tak bagi pun duit belanja..isk3~
haruskah aku bersedih dengan situasi ini?

ok,sekarang dah hari ahad dan aku harus pulang ke ipoh! (sekejap je mase berlalu)
dan sekali lagi perjalanan ke ipoh menguji kudrat wanita aku..
bas MARA ***** yang sepatutnya aku naik pada pukul1 rusak!
(ow,aku tak kan nek bas MARA ***** lagi)

kemudian aku terpaksa naik bas lain yang aku sendri tak pernah dengar nama bas tersebut..
SHAMISHA ______ aku tak ingat nama penuh la pulak..
maaf la ye kalau secara tak sengaja mengaibkan nama bas2 d atas..

dan bas SHAMISHA ini juga aku nasehatkan korang sume jangan naik!
sebab lembap dan slow dan hampeh..(kufur nikmatkah aku?)
tapi itulah kebenarannya dan sekali lagi kebenaran itu memang pahit dan sukar untuk d telan!
seyes,inilah perjalanan pergi balik yang sangat hampeh pernah aku rasakan..
namun aku hanya insan biasa yang penuh noda dan titik hitam d hati..
muge ujian ini dapat hapuskan dose kecil aku...AMIN!

maka dengan itu tamatlah ceritera aku mengenai perjalanan ipoh-rawang-ipoh..
walaupun seksa tapi aku tetap sayang rawangku sayang..
dan sekarang luka d kaki aku makin teruk+bengkak+nanah+darah=sakit=padan muke!

insyallah aku akan tampil dengan entry yang lebih bermanfaat..

notakaki:semuge berjaye pade kau yang akan amek result exam esok! aku doakan yang terbaik tuk kau..dan tuk kamu pule..sy sedang berusahe..muge usahe ni d permudahkan ALLAH

cukup ALLAH bagiku~

2 comments:

uhibbunurilahi said...

isk, sakitnye..
cengkam kuku ke??
jgn biakn melarat dokter..
syafaqillah~
*teringat kt kwn skola dulu yg kakinye begitu, mmg perit !

khaleeftunggal said...

tapi naseb ebk aku hero yg cool dan sentiase tenang wlwl dlm kesulitan..hehe

Followers

Total Pageviews

Islamic Calendar